De motoren

In 1923, bij de bouw van de Paulina, werd het schip uitgerust met een 45 pk Industriemotor en een 3 cyl. 75 pk Deutz dieselmotor (motornummer 334395/7 aangebracht op het cylinderblok)

In, waarschijnlijk 1965, werd een 100 pk Bohn & Kähler scheepsdieselmotor (motornr 15433) geplaatst. Het motornummer werd aangebracht op het cylinderblok.

In 1973 werd is een 120 pk Bohn & Kahler type KR18, met motornummer 16174, geplaatst.

Bron: www.motorenbau.eu

Het type KR18 werd in Duitsland gefabriceerd in 1956.

Motorenbauprogramm 1956:

TypeZylinderzahlHubraum je ZylinderLeistung je ZylinderDrehzahlVerbrennungs
verfahren
KR 182-67,9 l30 PS600direkte Einspritzung
Bron: motorenbau.eu

Op 14 juni 1983 kwam er een nieuwe DAF scheepsmotor. Het was een 6 cyl. 4 takt DAF motor, type DK 1160, motornr. F 22636, aangebracht op het motorblok, sterk 124 kW (168 pk), tevens voorzien van een Twin Disc keerkoppeling, type MG 506. De naam van het schip was toen Broedertrouw 6 en werd gevaren door P. de Jong’s Beurt en Scheepvaarbedrijf B.V. te Krimpen aan den IJssel.

Hoofdmotor: DAF DK1160

Op 16 maart 1987 vermeldt het kadaster dat er een kopschroef geplaatst is, met een 100 pk motor. Dit is een DAF DD 575.

De schroef van de boegschoef DAF DD575

De huidige generator set aan boord is een Hatz 4L41C.

Generator: Hatz 4L41C